Wednesday, June 28, 2017

Legenda Plajei Rocha - Portuguese story in Romanian language



Legenda Plajei Rocha


            Povestea spune că demult, acum mult timp, nimeni nu-şi aminteşte când, a venit pe coasta algarviană o frumoasă sirenă. Era foarte obosită şi s-a hotărât să se odihnească pe stâncile pe care le-a găsit de-a lungul coastei şi a adormit…
            Când a deschis ochii, a văzut că cineva o privea şi s-a speriat!!!
            Cel care se uita la ea era un pescar care încercă să o liniştească:
-          Nu te speria frumoasă sirenă! Nu-ti fac niciun rău!a spus pescarul. Mă uitam la tine şî m-am îndrăgostit…Eşti ce mai frumoasă fiinţă pe care am văzut-o vreodată! Eu sunt un pescar şi fiu al Mării, nu mai sta aici, mărită-te cu mine şi vom trăi fericiţi pentru totdeauna pe coastă.
Înainte ca sirena să poată răspunde, a auzit un strigăt din vârful unei stânci. Era un fermier care o privea şi el pe sirenă.
-          Frumoasă sirenă! a spus fermierul, nu accepta propunerea pescarului, eu sunt fermier şi fiu al Pământului şi m-am îndrăgostit şi eu de tine…marita-te cu mine şi vom trăi fericiţi la poalele munţilor.
Sirena era confuză şi nu ştia ce să spună.
-          Nu-l asculta sirenă! a spus pescarul, îţi voi aduce tot ce-i mai frumos de pe Mare doar pentru tine!Vei avea cele mai frumoase scoici şi cei mai frumoşi corali, perle şi toţi peştii minunaţi care ni-i va da Marea.
-          Nu face această greşeală sirenă! a spus fermierul, îţi voi aduce fructele copacilor, cele mai dulci, toate florile pe care le voi găsi în cale şi toate bogăţiile care ni le va da Pământul!
Sirena a trebuit să privească când la unul, când la celălalt fără a putea să hotărască, iar ei au continuat să se certe, enumerând bogăţiile Pământului şi ale Mării care sunt atât de multe că nu le poţi număra.
Zile, luni şi ani au trecut şi lista nu avea sfârşit. De-a lungul timpului sirena a devenit un nisip subţire care umple toate plajele Rocha şi continua să le umple până în zilele noastre, indecisă în a alege între Pământ şi Mare.

No comments:

Post a Comment